Saturday, April 22, 2017

Jawatan Kosong PPUM - Pusat Perubatan Universiti Malaya (28 April 2017)

Jawatan Kerja Kosong PPUM - Pusat Perubatan Universiti Malaya logo www.ohjob.info april 2017
Kerja Kosong PPUM - Pusat Perubatan Universiti Malaya April 2017
Permohonan adalah dipelawa kepada warganegara Malaysia bagi mengisi kekosongan jawatan di PPUM - Pusat Perubatan Universiti Malaya April 2017 seperti berikut:-

1. Pegawai Teknologi Maklumat F41
2. Penolong Pegawai Teknologi Maklumat F29
3. Jururawat U29
4. Pembantu Operasi N11

Tarikh Tutup Permohonan:- 28 April 2017

Universiti Malaya pada mulanya ditubuhkan di Singapura pada tahun 1949 sebagai penyatuan kedua-dua institusi utama pendidikan tinggi di penjajahan Tanah Melayu dan Singapura, Kolej Raffles dan King Edward VII College of Medicine untuk memenuhi keperluan tanah jajahan. Selepas kemerdekaan Tanah Melayu pada tahun 1957, dua bahagian autonomi universiti, satu di Singapura dan satu di Kuala Lumpur, telah ditubuhkan pada tahun 1959. Kerajaan Malaya menyatakan hasrat untuk menukar status bahagian Kuala Lumpur kepada sesuatu Universiti kebangsaan dan berikut perundangan yang sesuai, Universiti Malaya telah ditubuhkan pada tahun 1962. Bahagian Singapura telah ditukar nama kepada University of Singapore.

Pada tahun 1961, Lembaga Pendidikan, Universiti Malaya telah mencadangkan bahawa sebuah institusi perubatan ditubuhkan untuk menampung kekurangan doktor perubatan di Tanah Melayu pada yang disetkan Fakulti pertama Medicine di Malaysia ditubuhkan di Universiti Malaya pada tahun 1963. Arahan bermula pada tahun 1964 dengan kumpulan pertama pelajar.

Pada 5 Ogos 1968, Pusat pukulan baru Perubatan Universiti Malaya (PPUM) telah dirasmikan oleh Seri Paduka Baginda Yang Dipertuan Agung, Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang Dipertuan Agung Tuanku Ismail Nasarudin Shah Ibni Alharmahum Sultan Zainal Abidin.

Universiti moto, "Ilmu Punca Kemajuan" (Pengetahuan adalah Kunci Kejayaan) dan PPUM dan Fakulti Perubatan terus berusaha untuk yang terbaik daripada kemampuan untuk hidup sehingga ideal ini. Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) adalah salah satu organisasi di Kementerian Pengajian Tinggi. Objektif utama PPUM adalah perkhidmatan kesihatan, pembelajaran dan penyelidikan.

PPUM berusaha untuk menyediakan perkhidmatan yang terbaik dan rawatan. Usaha yang dijalankan adalah untuk menyediakan perkhidmatan perubatan, pembelajaran dan penyelidikan dengan kecekapan yang terbaik kepada pelanggan kami.

MAKLUMAT LANJUT JAWATAN KOSONG

BORANG PERMOHONAN

* Senarai Penuh Jawatan Kosong Yang Telah Dikemaskini (KLIK SINI)

loading...


Terima Kasih Kerana Membaca Dan Menyemak Jawatan Kosong PPUM - Pusat Perubatan Universiti Malaya (28 April 2017) Selamat Memohon Dan Semoga Berjaya Kami Ucapkan, Sila LIKE Facebook Page Kami Dan Kongsikan Kepada Semua.
loading...


Rahsia Temuduga
Iklan Disini www.ohjob.info RM30 Sebulan
Iklan Disini www.ohjob.info RM30 Sebulan
Iklan Disini www.ohjob.info RM30 Sebulan
Iklan Disini www.ohjob.info RM30 Sebulan
↑ Iklan Disini RM30 Sebulan ↑

* Iklan Disini RM10 Sebulan (Klik Sini)


PERINGATAN: Kami/Ohjob tidak bertanggungjawab terhadap komentar/pandangan yang diutarakan melalui laman sosial/weblog ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.
Facebook Comment:

0 comments

Loading...

loading...