Thursday, January 16, 2020

Jawatan Kosong di Lembaga Penduduk dan Pembangunan Keluarga Negara (LPPKN) – 20 Januari 2020


Jawatan Kosong di Lembaga Penduduk dan Pembangunan Keluarga Negara (LPPKN) – 20 Januari 2020 - Credit To : www.ejawatan.net

Pemohon daripada warganegara Malaysia yang berminat dan memenuhi syarat kriteria yang telah ditetapkan dijemput untuk memohon jawatan kosong di Lembaga Penduduk dan Pembangunan Keluarga Negara (LPPKN) sebagai :

1. Jururawat (Sambilan) Gred U29
– 1 Kekosongan (Klinik Nur Sejahtera Taiping)
– 1 kekosongan (Klinik Nur Sejahtera Parit Buntar)

jawatan kosong kerajaan LPPKN 2020

Lembaga Penduduk dan Pembangunan Keluarga Negara, LPPKN,  telah ditubuhkan di bawah Akta Penduduk dan Pembangunan Keluarga 1966 [Akta 352] dan diletakkan di bawah Jabatan Perdana Menteri.  Pada peringkat awal penubuhannya fokus utama LPPKN adalah melaksanakan program dan aktiviti perancangan keluarga di negara ini. Akta Penduduk dan Pembangunan Keluarga 1966 (Akta 352) yang dahulunya dikenali sebagai Akta Perancang Keluarga 1966 (Akta 42) telah mengalami beberapa pindaan dan semakan sejak ia diwartakan pada tahun 1966.

Pindaan pertama telah dibuat pada tahun 1976 manakala pindaan kedua dibuat pada tahun 1984. Pindaan kedua ini melibatkan pertukaran nama akta daripada Akta Perancang Keluarga kepada Akta Penduduk dan Keluarga. Sejajar dengan perubahan ini, nama LPPKN yang dahulunya dikenali sebagai Lembaga Perancang Keluarga Negara telah ditukar menjadi Lembaga Penduduk dan Pembangunan Keluarga Negara. Dengan pertukaran nama ini, peranan LPPKN telah diperluaskan daripada semata-mata penyampaian perkhidmatan perancangan keluarga kepada perspektif penduduk dan pembangunan sosioekonomi yang lebih luas.

Tarikh tutup permohonan : 20 Januari 2020
Penempatan : Perak
Sektor : Berkanun

Sekiranya anda berminat untuk mengetahui lebih lanjut mengenai info jawatan kosong yang ditawarkan oleh Lembaga Penduduk dan Pembangunan Keluarga Negara (LPPKN) ini, sila klik pautan yang disediakan di bawah.

Permohonan yang lengkap hendaklah dihantar kepada alamat berikut dan tuliskan nama jawatan yang dipohon pada sudut atas sebelah kiri sampul surat :

Pengarah Negeri,
Pejabat LPPKN Negeri Perak,
Bangunan Persekutuan Ipoh,
Jalan Panglima Bukit Gantang Wahab,
30000 Ipoh, Perak.
Tel: 05-241 0842
Fax: 05-241 0873

► Klik untuk info jawatan kosong (1)
► Klik untuk info jawatan kosong (2)

Jangan lupa untuk dapatkan info terkini mengenai LPPKN di laman web rasmi pada pautan ini.

The post Jawatan Kosong di Lembaga Penduduk dan Pembangunan Keluarga Negara (LPPKN) – 20 Januari 2020 appeared first on JAWATAN KOSONG 2020.


► Klik untuk senarai jawatan kosong

* Senarai Penuh Jawatan Kosong Yang Telah Dikemaskini (KLIK SINI)

loading...


Terima Kasih Kerana Membaca Dan Menyemak Jawatan Kosong di Lembaga Penduduk dan Pembangunan Keluarga Negara (LPPKN) – 20 Januari 2020 Selamat Memohon Dan Semoga Berjaya Kami Ucapkan, Sila LIKE Facebook Page Kami Dan Kongsikan Kepada Semua.
loading...


Rahsia Temuduga
Iklan Disini www.ohjob.info RM30 Sebulan
Iklan Disini www.ohjob.info RM30 Sebulan
Iklan Disini www.ohjob.info RM30 Sebulan
Iklan Disini www.ohjob.info RM30 Sebulan
↑ Iklan Disini RM30 Sebulan ↑

* Iklan Disini RM10 Sebulan (Klik Sini)


PERINGATAN: Kami/Ohjob tidak bertanggungjawab terhadap komentar/pandangan yang diutarakan melalui laman sosial/weblog ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.
Facebook Comment:

0 comments

Loading...

loading...