Friday, December 7, 2018

Jawatan Kosong di Majlis Daerah Selama - 14 Disember 2018

Jawatan Kosong Kerajaan Dan Swasta Terkini Di Malaysia www.ohjob.info www.findkerja.com


Jawatan Kosong di Majlis Daerah Selama - 14 Disember 2018

Jawatan Kosong 2018 di Majlis Daerah Selama | Permohonan adalah dipelawa daripada Warganegara Malaysia yang berkelayakan dan berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan ditawarkan untuk memohon jawatan kosong di Majlis Daerah Selama

Jawatan Kosong 2018 di Majlis Daerah Selama

Latar Belakang

Ianya dikenalpasti beropersi semenjak awal 1950-an lagi. Pada tahun 1948, berlakunya darurat, maka wujud kawasan-kawasan perkampungan Melayu dan Cina dikawasan Redang Panjang, Bagan Baru, Sungai Terap, Kubu Gajah dan Rantau Panjang. Perkampungan Baru dinamakan untuk perkampungan Melayu dan Local Council untuk perkampungan Cina.

Pada tahun 1952, Majlis Daerah Selama lebih dikenali sebagai Lembaga Bandaran Selama (Town Board) dibawah Local Authorities Election Ordinance. Pada tahun 1953, Lembaga Bandaran Selama (Town Board) dikenali sebagai Majlis Tempatan yang meliputi semua kawasan (Kampung Baru dan Local Council) dibawah Local Council Ordinance.  Majlis Tempatan dipengerusikan oleh Pegawai Daerah dan Ahli Jawatankuasanya adalah dari kalangan penduduk-penduduk tempatan yang dipilih melalui pilihanraya Kerajaan Tempatan. Semasa ini ianya bernaung secara langsung dibawah Kerajaan Negeri.

Pada 28hb. Oktober, 1964, Suruhanjaya Diraja dibawah Athi Nahappan telah ditubuhkan untuk menyiasat perjalanan Penguasa-penguasa Tempatan di Malaysia Barat.
Salah satu cadangan yang telah dibuat iaitu mencantumkan antara Penguasa Tempatan dengan beberapa Penguasa Tempatan yang lain untuk menjadikan satu identiti. Baca lagi..


Like Page Khas - Kerja Kosong di Negeri Sembilan
Jawatan:

1. PEMBANTU AWAM H11 - 2 kekosongan


Arahan kepada calon:

1. Sila penuhkan butir-butir yang dikehendaki di dalam borang ini dengan tepat dan betul. Mana- mana maklumat atau senarai yang TIDAK LENGKAP, borang permohonan TIDAK AKAN DITERIMA untuk diproses.

2. Setiap borang permohonan dikenakan sebanyak RM 2.00 bagi setiap jawatan yang dipohon. Sekiranya borang dipindah turun dari laman web, bayaran borang sebanyak RM 2.00 hendaklah dimasukkan ke akaun MAYBANK: 0-08216-50010-0.  Kiriman wang tunai tidak dibenarkan.  Bukti bayaran hendaklah dilampirkan bersama borang permohonan.

 3. Borang yang lengkap hendaklah dikemukakan kepada :

YANG DIPERTUA
MAJLIS DAERAH SELAMA
34100 SELAMA PERAK DARUL RIDZUAN
(u.p.: Jabatan Khidmat Pengurusan)

4. Semua tulisan hendaklah menggunakan huruf besar dan jika maklumat tidak berkaitan gunakan symbol (-) atau tulis TIADA.

5. Borang permohonan jawatan dan salinan sijil-sijil berkaitan hendaklah di ketip dan tidak menggunakan klip supaya tidak terpisah dengan borang permohonan  jawatan.

6. Permohonan daripada kakitangan Kerajaan hendaklah dibuat melalui Ketua Jabatan mengikut Perintah AM Bab A (21) dan Kenyataan Perkhidmatan yang kemaskini serta lengkap dan laporan prestasi tahunan dikepilkan bersama.

7. Permohonan lebih daripada satu jawatan hendaklah dibuat dalam borang berasingan bagi tiap- tiap jawatan. Setiap salinan sijil akademik / dokumen lain yang disertakan hendaklah diakui sah oleh Pegawai dalam Kumpulan Pengurusan dan Profesional.

8. Jika didapati / diketahui terdapat butir-butir PALSU dikemukan di dalam borang, maka permohonan tuan / puan akan DIBATALKAN SERTA-MERTA.

9. Sila catatkan nama jawatan yang dipohon di penjuru kiri atas sampul surat.

10. Semak semua maklumat mengikut ‘SENARAI SEMAKAN’ sebelum dihantar.


Tarikh Tutup Permohonan : 14 Disember 2018 (Jumaat)

* Senarai Penuh Jawatan Kosong Yang Telah Dikemaskini (KLIK SINI)

loading...


Terima Kasih Kerana Membaca Dan Menyemak Jawatan Kosong di Majlis Daerah Selama - 14 Disember 2018 Selamat Memohon Dan Semoga Berjaya Kami Ucapkan, Sila LIKE Facebook Page Kami Dan Kongsikan Kepada Semua.
loading...


Rahsia Temuduga
Iklan Disini www.ohjob.info RM30 Sebulan
Iklan Disini www.ohjob.info RM30 Sebulan
Iklan Disini www.ohjob.info RM30 Sebulan
Iklan Disini www.ohjob.info RM30 Sebulan
↑ Iklan Disini RM30 Sebulan ↑

* Iklan Disini RM10 Sebulan (Klik Sini)


PERINGATAN: Kami/Ohjob tidak bertanggungjawab terhadap komentar/pandangan yang diutarakan melalui laman sosial/weblog ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.
Facebook Comment:

0 comments

Loading...

loading...